جمعه, 10 فروردین,1403
Menu

آرشیو اخبار

استاندار اردبیل :

استاندار اردبیل :

ارتقای زیرساخت‌ها موجب بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شود

نویسنده: SuperUser Account/شنبه, 05 آذر,1401/دسته ها: خبر, اخبار برگزیده

رتبه بندی این مطلب:
4/2

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، سیدحامد عاملی در نشست با اعضای هیأت مدیره جامعه اسلامی اصناف اردبیل اظهار کرد: پیشرفت استان اردبیل و استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، نیازمند ارتقا و تقویت زیرساخت‌ها از جمله بزرگراه، راه‌آهن، فرودگاه و انرژی بوده و استان در این راستا از گذشته با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: در زمینه بزرگراه، هم‌اکنون با جذب منابع و اجرای بزرگراه شمال - جنوب استان اردبیل تلاش می‌شود شاخص بزرگراهی استان به شاخص کشوری رسیده و استان از طریق بزرگراه به مرکز کشور متصل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: تکمیل راه‌آهن دارای جنبه اقتصادی مهمی بوده و در پیشرفت اقتصادی استان اردبيل به لحاظ تسهیل و کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل دارای اهمیت است و موجب ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شود.

عاملی بیان کرد: روند تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه از سال گذشته با تأمین اعتبار لازم از محل سفر رئیس‌جمهور و بانک‌های رفاه و سپه شتاب گرفته و در ۵۰ کیلومتر از مسیر گلوگاهی این پروژه که تا سال گذشته پیشرفت چندانی نداشت، اقدامات مهمی در زمینه تونل‌ها و پل‌ها انجام یافته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار لازم برای اجرای زیرسازی و روسازی در نیمه دوم سال، روند تکمیل این پروژه شتاب بیش‌تری بگیرد.‌

استاندار اردبیل گفت: ادامه راه‌آهن اردبیل و اتصال آن به کشور جمهوری آذربایجان از مسیر پارس‌آباد به لحاظ راهبردی می‌تواند برای کل کشور موثر و دارای اهمیت باشد که در این زمینه همه نخبگان و مسؤولان باید برای تحقق آن کمک کنند.

عاملی اظهار کرد: نقش ارتباطات هوایی در پیشرفت استان اردبیل نیز مهم است و در این راستا اقداماتی برای بهبود شرایط پروازها و ایجاد خط هوایی مخصوص استان در حال انجام و پیگیری است.

وی بیان کرد: منابع انسانی توانمند در پیشرفت هر منطقه‌ای نقش مهمی دارد و توجه به ارتقای کمی و کیفی آموزش و زیرساخت‌های آموزشی در استان اردبیل از جمله اقداماتی است که در برنامه تحولی دولت در استان قرار دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: توجه به حوزه پرورشی همزمان با آموزش از جمله ضرورت‌ها است چراکه پرورش اگر مناسب نباشد، فرد پس از اتمام تحصیل در حل مسائل و مشکلات خود دچار مشکل شده و جامعه نیز دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی می شود.

 

Print

تعداد نمایش ها (1956)/نظرات (0)

x
دی ان ان