جمعه, 10 فروردین,1403
Menu

آرشیو اخبار

استاندار اردبیل گفت :

استاندار اردبیل گفت :

مقدمات گسترش ارتباطات اقتصادی اردبیل با آذربایجان فراهم می شود

نویسنده: SuperUser Account/یکشنبه, 07 فروردین,1401/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، دکتر سید حامد عاملی در حاشیه نشست با سید عباس موسوی، سفیر ایران در آذربایجان اظهار کرد: در اجلاس اخیر باکو که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت ، پیرامون موضوعاتی چون اتصال راه آهن پارس آباد و حل تعرفه های ترجیحی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: با حل مسائل و انجام مقدمات اجرای این اقدامات ، روابط تجاری و اقتصادی بین آذربایجان و اردبیل توسعه می یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت کشت و صنعت مغان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور در پارس آباد، همکاری در حوزه کشاورزی نیز در این راستا موجب گسترش تعاملات اقتصادی است.

دکتر عاملی گفت: با توجه به پیشنهاد کشور آذربایجان مبنی بر اجاره زمین های کشاورزی به ایران برای کشت محصولات ، استفاده از ظرفیت کشت و صنعت و مغان در این راستا حائز اهمیت است.

وی از برگزاری جلسه بررسی محورهای همکاری دو کشور و استفاده از ظرفیت های استان اردبیل در این خصوص در تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد در جلسه بعدی در جمهوری آذربایجان نتایج خوبی را از گسترش همکاری ها و ایجاد بارانداز ریلی پارس آباد شاهد باشیم.

سفیر ایران در آذربایجان نیز به ظرفیت های مرزی بودن استان اردبیل از جمله گمرک بیله سوار اشاره کرد و نگاه ملی به استان در تعامل با آذربایجان را مهم ارزیابی کرد.

سید عباس موسوی افزود: امید می رود با ایجاد بارانداز ریلی و استفاده از ظرفیت کشاورزی ، جهش تولید و صادرات را در استان اردبیل شاهد باشیم.

 

Print

تعداد نمایش ها (4533)/نظرات (0)

x
دی ان ان