fa-IRen-UStr-TR
پنجشنبه, 09 فروردین,1403
Menu

جزئیات مطلب

دکتر سید غنی نظری گفت :

دکتر سید غنی نظری گفت :

بانك های خصوصی برای پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال جوانان پای كار باشند

نویسنده: SuperUser Account/شنبه, 21 اسفند,1400/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ، رییس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه با هدف همفکری و هم افزایی برای حل برخی از مشکلات اقتصادی و تامین منابع مالی برای پروژه های عمرانی استان این جلسه برگزار شد افزود : عمده مباحث مطروحه مربوط به تشریح آخرین وضعیت قانون بودجه ، حذف ارز ترجیحی و سیاست های جبرانی دولت در این خصوص ، ظرفیت ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای مشارکت بانک ها در پروژه های عمرانی  بودکه هم اکنون دراستان چندین بانک در پروژه هایی نظیر سدکوثر ، پایاب سد خداآفرین ، چهاربانده شدن سرچم و کلور درام در حال فعالیت هستند .

دکتر نظری تصریح کرد : در این جلسه همچنین مباحث مربوط به تسهیلات تکلیفی نظیر تبصره 18 قانون بودجه که حدود 32 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در نظر گرفته شده و اخیرا به استان ها ابلاغ شده است تا همکاری لازم با متقاضیان و بخصوص جوانان صورت بگیرد .

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد : لزوم مشارکت بانک های خصوصی و توجه آنها به مسوولیت اجتماعی نیز از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که سعی خواهیم کرد بانک های خصوصی را نیز مکلف به اعطای تسهیلات ارزان به  امر اشتغال و ازدواج جوانان ونیز حمایت از تولید کنیم .

وی خاطر نشان کرد :  با عنایت به اینکه ضریب نفوذ بیمه ها در استان 2/4 درصد است که نسبت به میانگین کشوری آمار قابل قبولی نیست و لازم است شرکت های فعال با شیوه ها و راهکارهای مناسب جذب مشتری و حمایت ویژه از آنها بتوانند جایگاه خود را ارتقا بخشند .

دکتر نظری تاکید کرد : بر اساس قانون بودجه سال 1401،از محل سود بیمه های شخص ثالث ، شرکت های بیمه مکلف هستند تا در راستای کمک به ادارات کل راهداری ، نیروی انتظامی و هلال احمر کشور بودجه 6000 میلیارد تومان را اختصاص بدهند و سهم شرکت های بیمه استان نیز جهت مشارکت در این امر مشخص گردیده است .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در خصوص ارز ترجیحی و سیاست های جبرانی دولت نیز مقرر شده است تا کارت های اعتباری لازم برای تامین برخی از کالاهای اساسی در اختیار مردم بویژه اقشار دهک پایین جامعه قرار گیرد .

 

Print

تعداد نمایش ها (2122)/نظرات (0)

x
دی ان ان