fa-IRen-UStr-TR
پنجشنبه, 09 فروردین,1403
Menu

جزئیات مطلب

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

اپلیكیشن همراه سرمایه گذار تحول بزرگی را در كاهش بروكراسی اداری و تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری استان ایجاد خواهد كرد

نویسنده: SuperUser Account/شنبه, 21 اسفند,1400/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
5/0

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل علیرضا علوی با ذکر این مطلب افزود : اپلیکیشن همراه سرمایه گذار (نسخه موبایلی اطلس سرمایه گذاری استان) با ابتکار این اداره کل برای اولین بار در سطح کشور تهیه شده است که می تواند تحول بزرگی را در کاهش بروکراسی اداری و تسهیل و تسریع در روند سرمایه گذاری استان ایجاد نماید.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل  ادامه داد : این اداره کل به نمایندگی از مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، در راستای شناسایی و احصاء قوانین و مقررات مخل کسب و کار در استان با برگزاری جلسات و نشست های متعدد با تشکل های خصوصی و صنفی و همچنین فعالان اقتصادی، مسائل و مشکلات موجود برسر راه تولید و اشتغال استان را شناسایی و آن دسته از بخشنامه ها، دستورالعمل ها و قوانینی که نیاز به اصلاح و بازنگری می باشد را جهت بررسی به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارسال نموده است.

وی افزود: در ادامه این فرآیند آن دسته از قوانین و بخشنامه هایی که قابل حل در شورای مذکور نبوده را در قالب کاربرگی به مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار ارسال نموده است که  از چندین قوانین و بخشنامه های مخل کسب و کار شناسایی شده و برخی از آنها نیز در نشست های مرکز مذکور اصلاح و رفع مشکل گردیده است.

علوی تصریح کرد : با شیوع بیماری کرونا با توجه به اینکه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری جلسات ممنوع شده بود ولی این اداره کل با برگزاری جلسات غیرحضوری از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری رسیدگی به درخواست ها و مشکلات متقاضیان سرمایه گذاری را همچنان در اولویت قرار داد و با برگزاری جلسات غیرحضوری از طریق سامانه مذکور مشکلات سرمایه گذاران را مورد پیگیری و رسیدگی قرار داد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل عنوان کرد :  در این اواخر با توجه به شرایط مناسب، جلسات مرکز بصورت حضوری دایر و علاو بر رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران داخلی و خارجی از پتانسیل های نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو مرکز نسبت به شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار، کوتاه نمودن فرآیند صدور مجوزهای سرمایه گذاری استفاده می شود. همچنین شناسایی فعالین اقتصادی داخلی و خارجی به منظور برگزاری نشست های مشترک برای بررسی و احصاء قوانین و مقررات مخل کسب و کار از اقدامات این مرکز می باشد.

وی در پایان افزود : از دیگر اقدامات این مرکز می توان به تهیه و به روز رسانی کتاب راهنمای سرمایه گذاری استان در سال 1399، تهیه کلیپی با عنوان ظرفیت ها و قابلیت های استان در بخشهای مختلف اقتصادی، تهیه بروشور مشوق های قانونی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بروشور اردبیل در یک نگاه، بروشور قابلیت های اطلس سرمایه گذاری استان، تهیه فرصت های جدید و ... اشاره نمود.

 

Print

تعداد نمایش ها (2591)/نظرات (0)

x
دی ان ان